Opening tentoonstelling 2012

Donderdag 22 november was de opening van de 61e vogel tentoonstelling van de Vogelvereniging Musselkanaal E.O.

Koert Kars bedankte in zijn welkomstwoord de leden voor het inbrengen van zoveel vogels en een bijzondere dank ging uit naar de leden van onze zusterverenigingen. Ook werd de organisatie bedankt voor het vele werk dat werd verricht. Onze secretaris, Leo Wortelboer, kon door ziekte helaas niet aanwezig zijn maar laat via een e-mail weten dat hij iedereen een prachtige opening wenste en feliciteerde de prijswinnaars.

Met een groot boeket bloemen bedankte Koert de familie Schuiling van de Klapster Markthal. Net als het afgelopen jaar kreeg de TT organistatie alle medewerking en waren we getroffen door de enorme gastvrijheid van Roelof en Luktje Schuiling.

Daarna nam de algemeen adjunct van het district Harry Weitering het woord. Hij zette Geert Lanting, Henk Schomaker en Roef Bos in het zonnetje omdat ze 25 jaar lid zijn van de Nederlandse Bond van Vogelliefhebber.

Roef Bos kon vanwege ziekte de bonds-speld niet persoonlijk in ontvangst nemen.

Dan was het eindelijk het moment aangekomen waarvoor iedereen is gekomen. Jan-Willem van de Kolk, wethouder en eerste locoburgemeester van Stadskanaal reikte de prijzen uit.

Deelnemers wachten met spanning

De prijzen stonden klaar

Koert Kars heet iedereen welkom

en dankt Lutke Schuiling met een bos bloemen

Harry Weitering  reikt  aan  Geert  Lanting d25 jarige jubileumspeld uit

Henk Schomaker krijgt ook de 25 jarige jubileum speld.

De jubelarissen Geert Lanting en Henk Shomaker te midden van Harry Weitering en Jan Willem van der Kolk