Dieren op en rondom ons erf

Woensdagavond 9 september gaf André Eijkenaar een lezing over dieren op en rondom ons erf. Ongeveer twintig leden en/of geïnteresseerden kwamen naar Dorpshuis D'Oale school in Ter Apelkanaal waar André, aan de hand van foto's, uitleg gaf over de vele soorten dieren, met name de vogels, die wij kunnen zien in het gebied waarin wij wonen. Aan bod kwamen o.a. de verschillende soorten zwaluwen, de gekraagde roodstaart, het ijsvogeltje, de valken en de buizerd , en natuurlijk de diverse uilen soorten. Maar niet alleen de vogels, André schonk ook aandacht aan de zoogdieren zoals de steenmarter, ree en vos.

André Eijkenaar is een kenner op dit gebied. Hij heeft zijn kennis opgedaan in zijn werk bij Landschapsbeheer Groningen en in zijn vrije tijd, die hij veel in de natuur doorbrengt. Uit zijn verhaal blijkt dat hij naast de natuur ook nog een begeesterd fotograaf is.
Vanuit de auto of een schuiltent zit hij urenlang te wachten op de perfecte foto. Deze fantastische foto's ondersteunden zijn boeiend lezing.
André, hartelijk dank!

Aan het einde van de lezing overhandigde Rudolf Robbe als dank voor de informatieve avond een vogeltaart aan André Eijkenaar.